maandag 24 december 2012

Dag 359 - Zorg goed voor jezelf!

Lieverds er zijn een aantal handvaten die belangrijk zijn voor hooggevoeligen, maar zeer zeker ook voor de 'gewone' mensen onder ons, waarvan ik zei de gek ;).

Nee grapje, ik voel me helemaal niet normaal want ik ben speciaal hihihi. Ja echt waar dat zeg ik altijd over mezelf. Vergeet niet ik ben een leeuwin van sterrebeeld ;).

Maar velen onder ons, die deze blog aanspreken, zijn lichtwerkers. We hebben een taak op deze aarde, misschien weet je al wat je levensdoel is, misschien ben je nog op zoektocht. Het belangrijkste wat je moet doen is je hart volgen, je gevoel. Doen wat goed voor je voelt.

Boodschappen van Engelen zijn daarom ook altijd heel positief, daarom hou ik van de orakelkaarten van Doreen Virtue. Ze zijn alleen maar positief, halen het beste in je naar boven. Vertrouw op je gevoel wat voor jou goed is, want wat voor mij goed is hoeft natuurlijk niet voor jou zo te zijn.

Maar okay ik schreef net in een reactie bij de blogpost van gisteren dat ik nog eens even alles op een rijtje zou zetten waar je je zelf mee kunt helpen als je hooggevoelig bent, maar zeer zeker ook als je niet zo gevoelig bent. Want als je goed voor jezelf zorgt kun je ook goed voor anderen zorgen!


* Grond jezelf, sta stevig met twee voeten op de grond, zitten mag ook en boor die voeten als het ware in de grond alsof het wortels van een boom zijn. Laat die wortels maar diep de aarde in gaan.

* Je kunt daarna ook een verbinding met hierboven maken, je kruin openstellen (bovenkant van je hoofd). Er zijn mensen die goud licht uit de aarde laten omhoog komen en zilver licht uit de hemel en dat door je lichaam op en neer laat gaan (andersom mag en kan ook).
Goud naar de hemel vanuit de aarde en zilver naar de aarde vanuit de hemel door je lichaam heen!

**Nogmaals doe wat goed voor je voelt, volg je gevoel, je intuïtie. Je hoeft dit niet zo uitgebreid te doen, misschien kun je dit zelfs heel even doen als je op het toilet zit ;).
Niet iedereen heeft 's morgens de tijd om dit soort dingen te doen en ook al heb ik die wel, ook ik doe het niet altijd.
Maar het zou je kunnen helpen op je pad en dat je gaat ervaren dat je hooggevoeligheid ook een zegen kan zijn, want dat is het. Je moet alleen weten welke handvaten je kunt gebruiken.
**Nog een zijnotitie, ik heb geen boeken over hooggevoeligheid gelezen. Ik raap gewoon een aantal ervaringen uit het leven bij elkaar en zet die hier neer.
Deze twee tips hierboven komen niet van Doreen Virtue, maar ik heb wat spirituele cursussen gedaan en daar deden ze dit. De volgende wel.


* Zet licht om je heen om je te beschermen. Ik heb deze tip al eerder hier gedeeld (label Angel Therapy).
Ik zet altijd goud licht om me heen. Wit licht wordt vaker gebruikt in de spirituele wereld.
Maar je kunt ook roze licht om je heen zetten (liefde komt binnen en kun je ook uitstralen, vooral handig bij je echte naasten, je kids, je partner...met ochtendhumeur, drukke kids...probeer het maar eens, je kunt veel meer van ze hebben ;)).
Blauw licht voor communicatie, Groen licht voor heling, Paars licht voor spirituele bescherming.
Gebruik gewoon die kleur(en) die goed voor je voelt/voelen.
Maar nog beter zet een regenboog van licht om je heen :).
Zoals gezegd ik gebruik meestal alleen goud licht, doe dit heus niet iedere morgen. Want ik ben meestal de hele dag alleen in huis, maar op het moment dat ik het bos inloop doe ik dat altijd. Ik loop graag alleen en met dit licht om me heen voel ik me veilig. Maar ik zet zeer zeker ook licht om me heen als ik naar de stad ga, naar een rommelmarkt ga, plekken waar veel mensen zijn.

** Nog een zijstapje ;):
Ik roep dan ook altijd engelen aan om me heen en zeg gewoon in mezelf of hardop (ja ik praat gewoon hardop in het bos ;)). Ik ben omringd bij tientallen/tallozen engelen ('I'm surrounded by dozens of Angels' zeg ik altijd en erachteraan who protect me, who lead me, who guide me, who heal me...wat in me opkomt en wat ik nodig heb).
In het Nederlands zou dit zijn; 'Ik ben omringd door talloze Engelen die me beschermen, die me leiden, die me helpen, die me helen...'

***Je kunt dit ook doen bij je ochtendritueel of op een moment dat je het nodig hebt en dat geldt voor alle tips hier.
Is er een moment dat je het 's morgens vergeten bent, maar dat je het à la minute nodig hebt. Denk licht om je heen (laat een grote koepel...zoals zo'n glazen stolp...van licht om je heen vallen), zeg in jezelf 'ik ben omringd door talloze engelen'...


* 's Avonds of als je thuis komt...of gewoon als je het nodig hebt. Snijd dan alle koorden door. Roep aartsengel Michaël aan, visualiseer (bedenk) of als je daar moeite mee hebt; Vraag! dat alle koorden die energie uit je wegnemen worden doorgesneden.
Koorden van liefde kunnen nooit doorgesneden worden!!


* Ook kun je aartsengel Michaël vragen om met zijn Goddelijke stofzuiger te komen en de stofzuigerslang door je hoofd alles te laten stofzuigen wat je niet meer nodig hebt, dat wat niet voor je hoogste goed is.
En als hij klaar is om de knop om te draaien en je lichaam te vullen met Goddelijk wit licht.
Dit kun je ook voor je huis doen!!


Lieverds ik hoop dat jullie er iets aan hebben, vraag gerust, en dan wens ik jullie mooie dagen toe. Zorg goed voor jezelf! Dan kun je ook goed voor anderen zorgen!!

Ik ben er gewoon morgen weer hoor (dit is een 365 dagen project en blijft trouwens gewoon doorlopen nadat ik een jaar erop heb zitten ;)) en ook wel vandaag door de dag indien nodig...


Angelic Love from Susan


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...