woensdag 11 april 2012

Day 102 - An Angel in Heaven

This morning I've got an email from the sister of an old loved one to contact her via phone.
She didn't leave her complete number, I didn't know if she still was living in the UK, but did manage to find that out.
She didn't had good news for me, my ex boyfriend, my ex lover deceased.
It's been years ago that I've seen him, but we did still had contact once a while via email or phone.
The last time I talked to him was on the 4th of February.
He died yesterday real suddenly on a heartattack as I heard, so good for him that he didn't had to suffer, but for his partner and his family and friends, this has come as a shock.
I do believe in life after death and know that he is just a thought away.
But still for me this is very emotional and I do hope I will be able to go to his funeral to say goodbye to him and to share my love with his family.


Vanmorgen kreeg ik een mailtje van de zus van een oude geliefde van me om telefonisch contact met haar op te nemen.
Ze had niet haar complete telefoonnummer achtergelaten, ik wist niet zeker of ze nog in Engeland woonde, maar heb het toch achterhaald.
Ze had geen goed nieuws voor me, ze vertelde dat haar broer, mijn ex-vriend is overleden.
Het is jaren geleden dat ik hem nog gezien heb, maar we hadden wel nog regelmatig contact via email of per telefoon. De laatste keer dat ik hem gesproken heb is op 4 februari geweest.
Hij is gisteren plotseling overleden, aan een hartaanval, goed voor hem dat hij niet heeft hoeven te lijden, maar voor zijn partner, zijn familie en vrienden is dit natuurlijk heel heftig.
Ik geloof in leven na de dood en weet dat hij maar een gedachte weg is (op zijn Engels klinkt dit beter ;)). Maar toch is dit ook voor mij heel emotioneel en ik hoop dan ook in de mogelijkheid te zijn om naar zijn begrafenis te gaan en afscheid van hem te nemen en mijn beste wensen aan zijn familie over te dragen.

Op facebook zag ik vandaag een link naar encaustic art kaartjes van Bertie Braeken, mijn reiki master (ik ken haar al jaren via internet en heb ook al eens een healing bij haar gehad en ook persoonlijke kaartjes met boodschap bij haar besteld) die me heeft ingewijd in mijn reiki masterschap en trok een heel toepasselijk kaartje;



<> <><> <><>
Denk je wel eens na over de dood?
Misschien vind je het achteraf helemaal niet leuk dat je deze kaart trekt, want de dood is geen geliefd onderwerp.

We worden geboren en gaan dood. Bij geboorte is er meestal blijdschap en feest. Terwijl bij de dood wij in onze Westerse cultuur dat niet vieren. In andere culturen wel en dan krijgt de dood zo'n andere betekenis. De laatste 2 jaar heb ik me verdiept in leven met de dood. Ofschoon ik zelf nooit angst heb gehad voor de dood, ben ik er wel heel anders over gaan denken.

Denk jij dat er leven is na de dood of ga je ervanuit dat alles ophoudt te bestaan. Als je het laatste denkt dan is het heel begrijpelijk dat je helemaal niets hebt met de dood, want dan betekent het letterlijk het einde. Maar misschien heb je een gevoel dat er wel iets is, een soort hiernamaals. Velen van ons hebben daar wel iets van meegekregen op katholieke of christelijke scholen. Ook dan kan de dood nog iets angstaanjagends hebben, want het idee van eeuwig branden in het vagevuur of de hel, is een afschuwelijke gedachte. Maar als je eens mee gaat met mijn gedachten, dat je ziel niet sterft, dat die altijd blijft bestaan, zowel voor als na dit leven. Dat je slechts tijdelijk op deze aarde bent, en bij de dood je slechts je tijdelijke kleedje uit doet, maar je ziel naar het licht gaat, en dan in energie verder zal bestaan. Die gedachten kunnen voor jezelf een hele troost zijn, maar ook voor geliefden die zijn overgegaan; ze zijn niet weg, ze zijn er nog.

Sommigen van ons hebben dat al ervaren door tekens die ze van overledenen hebben ontvangen. Zij laten ons juist op die manier zien: ik ben er nog en dan is het zo fijn dat je dat ook even aan die persoon, die je een boodschap stuurt of in je droom verschijnt, laat weten dat jij dat ook beseft.

Misschien dat deze kaart je meer inzicht geeft in de dood, en als je eenmaal de dood erkent als zijnde het hoort bij het leven, kun je ook meer genieten van het leven, dan hoeven we niet de dood te vieren, maar kunnen we wel het leven vieren. Natuurlijk blijft er van onze kant een enorm gemis van onze geliefden, dat mag er ook zijn, dat is heel natuurlijk, maar weet ook dat je ze weer zult tegenkomen als het jouw tijd is. Dat weten kan zo een goed gevoel geven.
Je bent niet meer een deel van het geheel,
je bent het geheel.
Namasté
Bertie Shama-E


Angelic Love from Susan - VilleB may you rest in Peace ! For always in my heart <3
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...